微然载酒

等一天靠岸。
Sound Of Madness - Shinedown

这首歌听着好爽!!

MKK電台:

好久不见的Shinedown又来了~

最近考试压抑的快发疯..

虽然我的心境跟这首歌表达的那种张狂的感觉不太一样

但我很佩服Shinedown能够把一种疯狂诠释的这么好

一开始反复的吉他riff就像是疯起来走不出去的感觉

而主唱的喊叫也让人感觉到那种发狂的情绪

真是疯了


Yeah, I get it,

恩,我懂了
You're an outcast.

你被抛弃
Always under attack.

永远是被攻击的对象
Always coming in last,

永远是最后才轮到你
Bringing up the past.

将过去摊开
No one owes you anything.

没人欠你什么
I think you need a shotgun blast,

我想你需要被一枪炸开
A kick in the ass,

被从屁股后面踢一脚
So paranoid. . .

如此多疑
Watch your back!!

小心背后暗箭!

Oh my, here we go...

哦天,又来了...

Another loose cannon gone bi-polar

又有一支大炮躁郁了
Slipped down, couldn't get much lower.

滑下,不能再低
Quicksand's got no sense of humor.

流沙一点也不好笑
I'm still laughing like hell.

但我仍然笑得像个白痴
You think that by crying to me

你以为你哭着和我说
Looking so sorry that I'm gonna believe,

看起来很抱歉我就会相信
You've been infected by a social disease.

你被一种社会性病毒感染
Well, then take your medicine.

那么,拿你的药吧

[Chorus:]
I created the Sound of Madness.

我创造出了疯狂之声
Wrote the book on pain.

为痛苦写了一整本书
Somehow I'm still here,

不知为何 我还在这
To explain,

去解释
That the darkest hour never comes in the night.

那最黑暗的时间从来不在夜晚
You can sleep with a gun.

你可以与枪共眠
When you gonna wake up and fight... for yourself?

你什么时候才会醒来... 为你自己而战?

I'm so sick of this tombstone mentality,

我对这死去般的精神状态非常厌倦
If there's an afterlife,

若有死后的世界
Then it'll set you free.

那你就自由了
But I'm not gonna part the seas

但我并不打算分离大海
You're a self-fulfilling prophecy.

你只是个自我满足的预言
You think that crying to me,

你以为对着我哭
Looking so sorry that I'm gonna believe,

看起来很抱歉我就会相信
You've been infected by a social disease.

你已经被一种社会病毒感染
Well, then take your medicine.

那么,拿走你的药吧

[Chorus]


I created the Sound of Madness.

我创造了疯狂之声
Wrote the book on pain.

为痛苦写了一整本书
Somehow I'm still here,

不知为何 我仍在这
To explain,

去解释
That the darkest hour never comes in the night.

最黑暗的时刻从来不在夜晚
You can sleep with a gun.

你可以与枪共眠
When you gonna wake up...

当你醒过来..
When you gonna wake up and fight...

当你醒过来战斗...

[Chorus]


When you gonna wake up and fight... for yourself? [x3]

你什么时候才会醒过来... 为自己而战?

评论

热度(37)