微然载酒

等一天靠岸。
Second Chance - Shinedown

MKK電台:

Shinedown是我现在最喜欢的乐队

也是我听的第一个硬摇乐队。

我喜欢他们的编曲,喜欢他们的音乐,

也喜欢他们的歌词里的深度。

爱上一个乐队通常是一首歌的事

第一首中了就慢慢找他们的歌,

读他们的歌词。

我就是这样迷上Shinedown的。


My eyes are open wide

我的眼睛张大着
And by the way,

顺便告诉你,
I made it through the day

我成功的度过了今天
I watched the world outside

我看着外面的世界
By the way,

顺便告诉你,
I'm leaving out today

我今天要离去

I just saw Halley's comet

我刚见到哈雷卫星
She waved

她向我招手
Said, "Why you always running in place?”

问我 “为何你总是在原地踏步?”
Even the man in the moon disappeared

连月球上的男人都消失了
Somewhere in the stratosphere

消失在平流层的某处



Tell my mother,

告诉我母亲
Tell my father

告诉我父亲
I've done the best I can

我已做到了我能做的最好
To make them realize

让他们意识到
This is my life

这是我的人生
I hope they understand

我希望他们能理解
I'm not angry, I'm just saying…

我不是在生气,我只是在说...
Sometimes goodbye is a second chance

有时再见是第二次机会

Please don't cry one tear for me

请别为我落一滴眼泪
I'm not afraid

我不害怕
Of what I have to say

我必须要说的事情
This is my one and only voice

这是我唯一的声音
So listen close,

所以侧耳倾听
It's only for today

只为今天


I just saw Halley's comet

我刚见到哈雷卫星
She waved

她向我招手
Said, "Why you always running in place?”

问我 “为何你总是在原地踏步?”
Even the man in the moon disappeared

连月球上的男人都消失了
Somewhere in the stratosphere

消失在平流层的某处

Tell my mother,

告诉我母亲
Tell my father

告诉我父亲
I've done the best I can

我已做到了我能做的最好
To make them realize

让他们意识到
This is my life

这是我的人生
I hope they understand

我希望他们能理解
I'm not angry, I'm just saying…

我不是在生气,我只是在说...
Sometimes goodbye is a second chance

有时再见是第二次机会


Here's my chance

我的机会在这
This is my chance

这是我的机会

Tell my mother,

告诉我母亲
Tell my father

告诉我父亲
I've done the best I can

我已做到了我能做的最好
To make them realize

让他们意识到
This is my life

这是我的人生
I hope they understand

我希望他们能理解
I'm not angry, I'm just saying…

我不是在生气,我只是在说...
Sometimes goodbye is a second chance

有时再见是第二次机会


x2

Sometimes goodbye is a second chance

有时再见是第二次机会


评论

热度(26)